Horskop.

Är det bara som jag tror på horoskop? Jag läser det varje dag och de tycks för det mesta säga det rätta. Själv är jag skytte som står för eld i de fyra elementen. Mitt livs kärlek är kräfa, som står för vatten. Så nu har jag kommit på varför jag älskar honom så otroligt mycket.. Jag behöver honom för att inte få mitt eldiga humör. Han får mig alltid glad när jag är bitter och han har underbar mage. Logiskt va? Iallafall om du fortsätter läsa texten.

Elden har ofta setts som mänsklighetens och civilisationernas hjälpare och vägledare. Elden skall tas på allvar, annars så kan det lätt bli farligt. Eldpersonens natur är energisk, passionerad men ibland nyckfull. De stjärntecken som präglas mest av detta är eldtecknen Väduren, Lejonet och Skytten. Antikens medicin sade att dessa personer lätt blev koleriska, och ett häftigt, eldigt humör var typiskt dessa.


Salamandern anses i västerländsk tradition vara eldens elementarande. Måhända är han en mindre släkting till draken som i väst före kristendomen, precis som i dagens öst, snarare symboliserade positiv kraft än någonting annat. Salamandern ansågs bo i vulkaner, något som alkemisterna antagligen hade fått om bakfoten.
Nyckelord: sommar, mage, ungdomlighet och gul galla.
Egenskaper: passion, eldighet, entusiasm, koleriskhet och spontanitet.


Det där med gul galla förstår jag inte riktigt. Men resten tycks stämma sjukt bra. Jag har faktiskt haft två stycken eldsalamandlar för ett tag sen..


Sidan jag läser mitt horoskop på heter; www.ditthoroskop.nu <-- För att få det personliga så klickar man i vilken dag och tid man är född. Do it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0