24 december

När jag var liten älskade jag verkligen julafton. "Det gör väl alla barn" tänker ni säkert, men jag avgudade verkligen julen. Jag köpte julklappar redan i april/maj och julpyntade i september. Jullåtarna spelades i princip året runt och listan över vad jag skulle ge familjen skrevs säkert redan i januari. Jag brydde mig faktiskt inte så mycket om vad jag själv fick i julklapp, utan det jag tyckte var mest spännande var att se mammas eller min systers min när dom öppnade sina julklappar från mig på julaftons morgon. Det var deras glada humör och stämningen som gjorde att jag längtade som en tok efter julafton. Inte julklapparna, som de flesta andra längtade efter.

Idag fick jag nått konstigt sug efter julen igen, precis som jag alltid hade när jag var liten. Jag har nyss gjort tomtegröt och en kopp jul-te, african rooibos.. Det smakar verkligen julafton.

Såååå mysigt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0