P&L 09

Nyligen hemkommen! Och jag har aldrig någonsin haft det roligare i hela mitt liv än under hela förra veckan. Allt har varit perfekt! Det var 30+ grader varje dag och man träffade så otroligt mycket nytt folk som man kommer hålla kontakten med. Om man bara kunde få leva så föralltid..


Det började med att jag, hanna, simona och sofie tog bilen till Borlänge på tisdagen. Alla var sjukt pepp i bilen och sjung hela resan dit. Bara resan dit var helt otroligt rolig. Vi satt fast bakom en slö gammal ford som körde i ca 50km/h. När vi gasade om "grabbgänget" så skulle vi vara lite roliga och moona. Så jag tyckte upp hela arslet mot rutan och gissa vem föraren var? En gammal gubbe med världens största ögon! Fyfan va vi skrattade och gasade på ännu mera.. Men vad händer då om inte att vi fastnar bakom en traktor som går 10km/h och gubben bakom råglor på mig hela vägen till Ludvika. Hahaha!


Väl framme i Borlänge så var det bara att sätta upp solstolarna och börja grogga med detsamma. Ett gäng sköna killar med gitarr och sångröst kom och sysselsatte oss hela natten lång. Mitt i natten så liftade jag och kusinen med ett par helschysta killar som skjutsade runt oss i hela Borlänge bara för att jag skulle få mat. Så underbart folk det finns! Somnade väl runt 6.00 ungifär, precis som alla andra kvällar.


En av de roligaste händeserna på hela festivalen måste jag bara berätta.. Våran härligaste tältpolare David som hängde med oss alla dagar gjorde en sån sjuk rolig grej. Jag och massa flickor från Västerås sminkade honom med allt smink man kan tänka sig. Han hade på sig det under hela kvällen/natten och morgonen därpå när han kom till Maserhallen ( ett badhus ) och skulle duscha så hade han inget tvål. Hans polare stog i duschen mittemot han så han skrek; " Theo, langa hit tvålen " .. men han svarade inte. Efter två upprepningar så gick han fram till han och piska honom på rumpan. När killen vänder sig om och kollar på den sminkade David som nyss har piskat honom så visar det sig att det är någon helt främmande karl! Killen lär ha blivit vettskrämd när han såg att en sminkad kille nyss har spankat honom.. Hahahahaha.


På dagarna var det bara att ligga o steka i solen tillsammans med drickan, festivalfolket och musiken. Kvällarna var sjuka och folket likaså. Ena grannen blev våldtagen och dom på andra sidan av vårat tält blev misshandlade och var tvugna att åka till sjukan. But hey, bättre kunde det absolut inte bli. Alkoholen och killarna slutade inte att rasa in på vårat campingområde..


Jag skulle kunna skriva så sjukt mycket mer men minnerna och upplevelserna lever föralltid kvar i hjärtat. Livet leker och allt är så sjukt jävla underbart! Nu ska jag ta med mitt vin och sätta mig på ballkongen, röka mina underbara cigaretter och njuta utav allt i livet. Imorgon blir det Eskilstuna djurpark och lite senare Göteborg. Peace out!!


/ J, världens lyckligaste tjej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0