fredagen den 13onde

Idag är det fredagen den 13onde november.. Skräckinjagande va? Iallafall enligt mig. Varenda gång det är den här "speciella dagen" så är jag alltid extra förskitig med allt jag gör. Jag går absolut inte under några stegar, spottar om jag ser en svart katt gå över vägen, ber någon slå mig på axeln om jag går på en A-brunn, lägger inga nycklar på borden etc.. Vidskepelse har funnits i många år och jag måste faktiskt erkänna att jag tror det finns en gnutta sanning i det hela. Jag menar, varför skulle dagen annars kallas för "skrock-dagen"? ...

Jag får väl lugna ner mig med statistiken som visar att det inte inträffar fler olyckor under den här dagen, utan rättare sagt mindre. Kanske eftersom att vi är så rädda och försiktiga av oss?





Är det någon mer än jag, trots statistiken, som kommer vara extra försiktig idag?

Kommentarer
Postat av: ann

okej :) ja dom verkar härligt ialf när jag pratade med han i telefonen :)

2009-11-13 @ 10:17:11
URL: http://annselander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0